Sociale medier er efterhånden blevet allemandseje. Dette betyder også, at din målgruppe er på de sociale medier, og at du kan komme i dialog med den, hvis du bruger medierne aktivt. Et kursus i sociale medier kan give dig ny viden og være en praktisk tilgang til, hvordan du griber vores nye, digitale virkelighed an.

Der er overordnet to forskellige måder, som du kan bruge et socialt medie på, nemlig hhv. organisk og betalt. Den organiske tilgang er gratis og kræver, at du har modtaget et “forudgående accept” fra brugeren om, at denne ønsker at modtage kommunikation fra dig. Dette kan ske, ved at brugeren vælger at følge din side og på den måde abonnerer på nyheder.

Den betalte måde er, som navnet indikerer, annoncering. Her vælger du en målgruppe ud fra en fast række demografiske, interessebaserede og adfærdsmæssige kriterier, opsætter en annonce og skubber denne ud til dem.

Begge måder at bruge sociale medier på har sin berettigelse. På et kursus i sociale medier kan du få et grundigt indblik i, hvordan de to måder fungerer, hvad fordelene og ulemperne er ved hver især og hvordan du laver den helt rigtige strategi, der sikrer dig både brandværdi og en højere omsætning. Der er flere kurser i sociale medier, der dykker ned i en enkelt disciplin, som fx Facebook annoncering, og kurser der tager udgangspunkt i såvel begynderen som den erfarne.

Der er efterhånden rigtig mange forskellige sociale medier, som danskerne interagerer med regelmæssigt. Ønsker du at blive klogere på et specifikt socialt medie, som fx Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat eller YouTube, så finder du et dedikeret kursus, der kan give dig en grundig introduktion til det sociale medier. Det samme gør sig gældende, hvis du ønsker at tage dine færdigheder til det næste niveau.

Kurser i sociale medier

Hvad får du ud af et kursus i sociale medier?

Mange mennesker får størstedelen af deres videnfra sociale medier, og i Danmark er vi vilde med at bruge Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, WhatsApp og LinkedIn. Med en opkvalificering inden for sociale medier står du stærkt, når der skal løftes kommunikationsindsatser og markedsføringsopgaver for din virksomhed. Desuden står du stærkere i forbindelse med jobskift.