Som iværksætter er der nok at se til. Du er typisk ansvarlig for produktudvikling, afsætning, kommunikation og hele din forsyningskæde. Du skal derfor være lidt af en tusindkunstner, som kan lidt af det hele.

Er der noget, som du ikke mestrer, kan du enten betale dig fra det eller dygtiggøre dig og forsøge at lære det selv. Der er fordele og ulemper ved begge løsninger.

  • Vil du kunne det hele selv beholder du al viden hos dig selv og sparer penge til konsulenter, udviklere og ekstern hjælp. Omvendt kan du risikere, at du spreder dig selv for tyndt ud og ikke når i mål med de opgaver, som du sætter dig. Du vil givetvis have for bolde i luften og alt for mange opgaver på dit bord, der kun løses halvt.
  • Hvis du vælger at udlicitere opgaver, kan du fokusere på dét, som du er god til. Du kan vælge at dygtiggøre dig inden for din egen lille niche og blive ekspert(en) på dit felt. Selvom der naturligvis stadig vil ligge mange opgaver på dit bord, vil det være opgaver, der er nærtbeslægtede. Dette gør det givetvis nemmere at holde fokus og få opgaverne fra hånden. Du vil måske have nemmere ved at holde gejsten, da du arbejder med noget – og kun noget – som du er passioneret omkring. Omvendt skal du i så fald kunne afsætte ressourcer til at lade andre mennesker lave det arbejde, som du ikke selv ønsker.

Valget kan være svært, men det behøver ikke at være en enten-eller løsning. Du kan starte med at videreudvikle dine kompetencer, inden for det, der interesserer dig, eller det som du vurderer, at du som minimum bør have noget kendskab og viden indenfor.

Hvad end du vælger, så har vi på Kursusoversigt.dk samlet en række kurser, du som iværksætter kan bruge som et springbræt til dit næste vidensniveau. Bliv inspireret via nedenstående tags eller spring direkte til vores iværksætterkurser.

Hvorfor er iværksætterkurser vigtige?

Når man starter sit eget firma eller følger sin drøm om et selvstændigt arbejdsliv, følger der et hav af opgaver med. Med kurser inden for iværksætteri bliver du bedre til at navigere mellem opgaverne og planlægge længere frem end til næste salg, pitch eller prototype. Du får konkrete værktøjer til håndtere de mange facetter af iværksætterlivet, så du kan koncentrere dig om at drive din virksomhed fremad.